ROOFVIS VANGSTEN 2005

Klik op een onderwerp of scroll door de pagina.

Snoek

Snoekbaars  Baars

SNOEK (Esox Lucius)

Wij vinden een mooie afsluiting van de berichtgeving dit jaar de publicatie van een fraaie pin-up foto van een snoekdame met de zeer aantrekkelijke maat van 112 centimeter.

Deze prachtige snoek werd 4 december gevangen, en weer teruggezet, door de heer Peter Bakker.

Gefeliciteerd met zo'n mooie vangst.

SNOEKBAARS (Stizostedion lucioperca of Sander lucioperca)

Op donderdag 4 augustus ben ik (René Jacobs) met mijn opa lekker gaan vissen, onder leiding van een visgids, op de grote rivieren. ’s Morgens al vroeg naar Sliedrecht en daar gingen we op weg met de auto met daar achter een grote trailer met boot en een joekel van een buitenboordmotor. Bij de trailerhelling aangekomen vlug de boot het water in en varen met een noodgang naar de eerste visstek. Na tekst en uitleg over hoe je moet verticalen, begonnen we te vissen en al binnen twee minuten had ik een snoek van iets meer dan 70 cm. Dat was meteen de eerste snoek van mijn leven.

Even later had ook mijn opa beet, maar die schoot weer los en na nog een misser van mij gingen we weer verder naar de volgende stek. Daar ving ik een mooie snoekbaars en mijn opa een heel kleintje. We hebben toen nog vele stekken afgevist en de nodige vissen gevangen. Bij elkaar wel twaalf. Om 18.00 uur waren we weer thuis. Ik hoop dat opa er nog een keer heen gaat en ik weer mee mag. De gids wil alleen niet hebben dat er vis word mee genomen en alle gevangen vis word dus terug gezet voor de volgen de vissers.